BJÖRNA IF
HERRLAG

Björna Bombers 2023

2024-04-17 10:52

Mitt i veckan så släpper vi en ny spelare som ansluter till oss i Björna. Vi välkomnar varmt Oscar Nordgren 💣

1. Du ansluter till Björna IF och grabbarna i bombers denna säsong. Berätta, hur gick tankarna? Samt, vad är din bakgrund? Berätta gärna lite om dig själv. 🌟

Svar: Nämen det är väl främst att jag fick chansen att komma och provträna då jag haft ett uppehåll på flera år och fick senare chansen att vara med på riktigt. Tycker det känns väldigt roligt att vara kvar här då laget är riktigt härligt med en god stämning i.

2. Hur känns det inför kommande säsong, vad kan du bidra med? Vad är dina styrkor?
Svar: Jag tycker att de känns bra inför kommande säsong, vi har kanske inte startat som vi önskat men så blir det när det är lite nytt som kommer in och en spelidé som ska sitta. Jag ska försöka bidra med hårt jobb och en positiv inställning.

3. Nämn ett härligt fotbollsminne du har.
Svar: Ja, det var så länge sedan så jag kommer inte på något på rak arm 😃

2024-04-06 19:24

Lördagsgodis! Vi levererar lite smått och gott denna dag. Vi har äran att presentera att DP struntar i att lägga skorna på hyllan och förlänger ytterligare en säsong med Bombers. Det glädjer oss! 💣

Daniel Persson 👊🏼

1. Du stannar ytterligare en säsong. Berätta, hur gick tankarna?

Jag har varit helt inställd på att skorna skulle få börja samla damm efter förra säsongen då tiden inte riktigt räckt till för att kunna vara så pass närvarande som jag kräver av mig själv.

Men hörde rykten både om att Olle är i sitt livs form och att den nya tränarduon levererat. Så jag har ju nyfiket dykt upp på någon träning när det funnits tid över, och då har det varit otroligt roligt att träffa grabbarna igen och få känna tugget igen. Så kom fram till att skorna får nötas vidare på även den här säsongen och hoppas att jag ska kunna bidra både med tugg och rutin.

2. Hur känns det inför kommande säsong?

Det känns som det kan bli en spännande säsong där det kommer vara viktigt att vi ställer upp för varandra och tror på det vi gör varenda träning och varenda match. Kalles röst är man ju van att höra dom senaste 30 åren, men det känns kul och inspirerande även med Jens vid rodret.

3. Shot! Ett härligt minne från föregående säsong.

Det måste vara sista matchen mot Anundsjö då jag var helt inställd på att det skulle vara sista matchen med gänget för min del. Och att man då även fick bjuda på en liten nätt tunnel med sin sista touch på en bredbypajk.

2024-03-18 16:38

Måndag! Vissa säger ”ny vecka och nya möjligheter”. Vi säger ”ny vecka och nya spelarnyheter”

Leo stannar ytterligare en säsong hos oss i Bombers och vi är väldigt glada för det.

Leo Groza 💣

1. Du stannar ytterligare en säsong. Berätta, hur gick tankarna?

Svar: Beslutet var inte lätt, jag har inte mycket fritid, men jag bestämde mig för att stanna i laget för ytterligare en säsong. Jag trivs bra i det här laget och jag vill hjälpa killarna så mycket som möjligt.

2. Hur känns det inför kommande säsong?

Svar: Vi har en tuff säsong framför oss och jag är väldigt motiverad av det. Jag är säker på att vi kommer att spela för seger i varje match, våra motståndare kommer inte att vara lätta.

3. Shot! Ett härligt minne från föregående säsong.

Svar: Jag minns hemmamatchen mot F.V akademi och bortamatchen mot Anundsjö IF där vi visade karaktär och laganda för att nå ett resultat.

Fotograf: j.silvenord (instagram)

Matchboll säsongen 2024
2024-03-18 16:17

Vill du/ni som privatpersoner eller ert företag synas under årets hemmamatcher? 💛🖤
Köp en matchboll för 500kr och få möjligheten att synas under och inför våra hemmamatcher säsongen 2024.

Swisha summan till 123 527 65 30 och märk betalningen med matchboll samt ert eller företagets namn.

Har du andra önskemål eller funderingar om att stötta oss? ⚽️ Kontakta Monica Olofsson på 070-518 12 75

2024-03-17 10:24

Axel Strömberg stannar i Bombers efter att ifjol lyfts upp från ungdomslaget, vi är glada att han vill fortsätta hos oss och hans tankar går som följande:

1. Du stannar ytterligare en säsong efter att du klev upp från ungdomslaget ifjol? Berätta, hur gick tankarna och hur känns laget?

Svar: Jag tänkte att jag vill utvecklas och ha så roligt som möjligt så det var ingen tvekan om att jag skulle spela i bombers en säsong till.

2. Hur känns det inför kommande säsong?

Svar: Laget känns taggade och spända inför kommande säsongen. Jag är taggad och förväntansfull inför säsongen det ska bli roligt att start igen.

3. Shot! Ett härligt minne från föregående säsong.

Svar: Mitt starkaste minne av säsongen var att vi slutade säsongen med en sköna vinsten mot Anundsjö.

Fotograf: @j.silvenord

Spelade matcher