GIDEÄLVDAL UNGDOMSFOTBOLL
Björna IF - Långviksmon IIF - Trehörningsjö IF - Gideå IK

Om Gideälvdal Ungdomsfotboll

Gideälvdal Ungdomsfotboll (GUF) är namnet på samarbetet på ungdomssidan när det gäller fotbollsverksamheten med Björna IF (BIF), Gideå IK (GIK), Långviksmons Idrotts- och Intresseförening (LIIF) och Trehörningsjö IF (TIF). GUF är ingen egen förening utan endast namnet på samarbetet.

GUF:s grundfilosofi är att alla barn och ungdomar som vill får vara med, oavsett förmåga. Alla barn och ungdomar som är med i GUF kommer att få en grundläggande utbildning i att spela fotboll. Deltagarna fostras till att bemöta motståndarna, domare och andra funktionärer med respekt och ett allmänt trevligt bemötande. Deltagarna ska visa respekt för varandra och hjälpa varandra för vi är alla unika individer med olika förutsättningar. Allt bruk av nikotin, alkohol, narkotiska och dopnings-preparat bland deltagarna tar GUF kraftigt avstånd ifrån. Alla som är med i GUF är dess ambassadörer och förväntas uppträda på ett respektfullt sätt när vi representerar GUF eller bär dess färger. Ungdomarnas utveckling både idrottsligt och socialt ska vara den självklara grunden. Målet är att de senare fortsätter vidare till seniorverksamheten.