BJÖRNA IF

Plats:Norbergsvallen
Förlust i första träningsmatchen
2022-04-23 16:24

Det blev förlust 1-3 mot Domsjö på Norbergsvallen idag, efter 0-1 i halvtid.

Vi var inställda på en tuff uppgift idag, dels bra motstånd i Domsjö men också för att det var vår första träningsmatch. För oss handlade mycket om att vänja oss vid stor plan, vi har bara hunnit med 2 träningar på Norbergsvallen. Det blir ju betydligt längre och fler löpningar än i fotbollshallen i stan. Vi började lite tveksamt och passivt och Domsjö fick äga mycket boll. Men allt eftersom halvleken gick åt vi oss in i matchen och fick igång vårt spel och skapade en del chanser. Men det är Domsjö som tar ledningen efter 35 minuter på ett långskott som går ribba in utan chans för Emilia i målet.

Men vi hade god känsla när det vi gick ut till andra, men den stora planen och första matchen började ta ut sin rätt och vi fick göra en del byten på spelare som blev trötta och några med kramp. Vi ändrade också lite i vår formation och flyttade upp fler spelare vilket gjorde att vi blottade oss för kontringar. Domsjö kunde utöka sin ledning i 80:e minuten men vi replikerade omgående i den 81:a minuten när Desiree löpte sig fri och behärskat rullade in 1-2. Det gav oss mer energi och vi jagade på för en kvittering men i 88:e minuten så satte Domsjö 1-3.

För att vara den första träningsmatchen för i år så är vi trots allt rätt nöjda med vår insats. Emilia i målet gjorde en strålande match med flera bra aktioner bl a grym räddning på ett friläge. Kul att se Wilma på planen igen efter fjolårets knäskada, Ida slet och sprang hela matchen och Desiree skapade en hel del farligheter och gjorde ett snyggt mål. Nu väntar träning tisdag innan nästa träningsmatch på torsdag hemma mot KB65.

Spelade matcher
Sön 17/3 18:00